Ensin minä ja Kalle teimme peräkärryyn uudet lokasuojat pellistä. Hitsatessa piti varoa sinkkihöyryjä, koska ne voivat hengitettynä aiheuttaa kovaa kuumetta. Sen jälkee minä, Jp ja Jouni teimme alusta loppuun peräkärryyn sähköt. Johdot piti asettaa rungon sisälle, sitten kuoria kaikki johdot ja laittaa johtojen päihin liittimet kolvaamalla ja sen jälkeen liittimet piti yhdistää lamppujen liittimiin. Kaikki johdot piti myös muistaa maadoittaa kunnolla muuten valot eivät toimi. Lisäksi Akusti laittoi kärryyn jatko-aisan, että sitä saa pidennettyä jos tarvetta on. Aluksi ei kaikki valot meinannut toimia, koska maadoituksessa oli mennyt vähän jotakin pieleen, mutta kun tarkistimme kaikki uudestaan ja korjasimme maadoitus virheet, niin saimme valot toimimaan. Kytkentä kaaviosta saimme selville minkä värinen johto kuuluu mihinkin liittimeen. Tässä vähän kuvia:
|
Johto menee rungon sisään. |
|
Peräkärryn takavalo |
|
Kyseessä oli siis seitsennapaista johtoa. |
|
Johdon ulkokuori pitää kuoria pois. |
|
Jokaisen johdon päästä pitää kuoria vielä lisäksi kuorta pois
tälläisillä kuorimapihdeillä. |
|
Jokaisen johdon päähän kolvataan liitin. |
|
Liittimet liitetään liitos kohtiin. |
|
Jokainen johto laitetaan tähän liittimeen, joka menee autossa olevaan pistorasiaan, josta tulee virta kaikille peräkärryssä oleville valoille.
Lisäksi teimme pellistä kiinnikkeitä, jolla johto saatiin kiinnitettyä. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti