Elikkäs tiistaina minä Kalle ja Oskar saatiin tehdä asiakkaan Chevrolet kalokseen jarruhuolto. Ensin me ajettiin auto testiradalle ja katsottiin missä on vikaa ja vika löytyi jarrulevystä, joka oli kierrossa. Sitten me irroitettiin rengas ja jarrusatula, josta otimme pois jarru kengät ja laitoimme niihin kuparirasvaa. Jarrupalojen pois oton jälkeen otimme kieron jarrulevyn pois ja laitoimme uuden tilalle ja laitoimme jarrukengät, jarrusatulan ja renkaat takaisin paikalleen. Tämän jälkeen ajettiin uudestaan testiradalle ja kokeilimme, että jarrut toimii kunnolla ja hyvinhän ne toimivat ja jarruremontti onnistui! :)
|
Etupyörä jarrutestissä |
|
Takapyörä jarrutestissä |
|
Tuosta ruudusta näkee testin tulokset |
|
Jarrusatula takaapäin kuvattuna |
|
Tuo jarrulevy piti vaihtaa, koska se oli kiero |
|
Jarrusatulaa irroitetaan |
|
Jarrusatula |
|
Jarrupalat |
|
Vasemmalla vanha jarrulevy ja oikealla uusi |
|
Uusi jarrulevy, joka on juuri puhdistettu! :D |
Kyllä näyttääkin pieniltä nuo renkaat, vai hämääkö kuva? Tyttären auto lähtee autokorjaamolle tässä lähipäivinä. Jarruissa myös vikaa. Toivottavasti se saadaan kuntoon, ilman suurempia toimenpiteitä.
VastaaPoistahttps://www.sujuteam.fi/
Hyvä kun vika löytyi kierosta jarrulevystä ja pääsitte sen korjaamaan. Kaveri puhui jotain, että autoille voi jarrupaloihin tehdä vastaavia kitka-aineiden lämpöliimauksia, mitä teollisuudelle tehdään. Oletko sinä perehtynyt tällaiseen lämpöliimausmenetelmään? https://www.kitkaliimaus.fi/teollisuus
VastaaPoista